Başvuru ve Kabul Koşulları (1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Tam Zamanlı
Bu program Yeni Türk Edebiyatı eğitimi alan veya alan dışından gelip bilimsel hazırlık derslerini tamamlayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Programın amacı; dört yıllık eğitimin üst yapısını oluşturmak, bu alandaki gelişmeleri izlemek ve bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişmek, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmalarını sağlamak ve böylece öğrencilere kullanabilecekleri uzmanlık bilgileri kazandırmaktır. Program içeriği hazırlanırken kuramsal ve uygulamaya dönük bilgiler verilmekte, analitik ve sistem düşüncesine sahip olmaları sağlanmaktadır. İki dönemden oluşan ders süreci kuramsal ve uygulamalı dersleri kapsamakta ve örnek olay çözümlemeleri ile öğrencilere stratejik bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmaktadır. Uygulamalı çalışmalar öğrencilerin tez yazım aşamasında yararlanacağı birikimi sağlamayı amaçlamaktadır.
Eğitim Öğretim Metotları:
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ * |
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ |
KULLANILAN ARAÇLAR |
Ders |
Dinleme ve Anlamlandırma |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Tartışmalı Ders |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Rol Yapma / Drama |
Önceden planlanmış özel beceriler |
Standart derslik teknolojileri, özel donanım |
Problem Çözme |
|
|
Vaka Çalışması |
|
|
Beyin Fırtınası |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Küçük Grup Tartışması |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterim |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam |
Benzetim |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam |
Seminer |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım |
Grup Çalışması |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet, |
Saha / Arazi Çalışması |
|
|
Laboratuar |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Özel donanım |
Ödev |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta |
Sözlü |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
|
İnceleme / Anket Çalışması |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
|
Panel |
|
|
Konuk Konuşmacı |
|
|
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
|
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , Yabancı dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.
Notlar
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.
Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan |
Harfli Notu |
Katsayi |
Başarı Durumu |
90-100 |
AA |
4.00 |
Başarılı |
85-89 |
BA |
3.50 |
Başarılı |
80-84 |
BB |
3.00 |
Başarılı |
75-79 |
CB |
2.50 |
Başarılı |
70-74 |
CC |
2.00 |
Başarılı |
65-69 |
DC |
1.50 |
Başarılı |
0-64 |
FF |
1.00 |
Başarısız |
Yüksek Lisanas
(1) Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Bu program; en az 21 en fazla 27 kredi saatlik, en az yedi en fazla dokuz adet dersten, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. (2) Tezli yüksek lisans programını tamamlama süresi dört yarıyıldır
Program mezunları tez sürecini başarıyla tamamlarlarsa akademik kariyerlerine devam edebilirler. Ayrıca basın, eğitim, matbuat gibi sektörlerde faaliyet gösteren özel firmalarda değişik kademelerde görev alabilmekte veya farklı Bakanlıklara bağlı devlet kurumlarında çalışabilmektedirler
Mezuniyet koşulları “Dereceye Yönelik Kurallar” bölümünde açıklandığı gibidir.